Browsing:

Categoría: Calidad de Vida

Semestre europeu a Espanya i el Pilar Social Europeu

Des del ú de Juliol Espanya assumeix la presidència de la Unió Europea fins a finals d’any. Un període important tractant-se del darrer semestre complert abans de les properes eleccions europees el 2024.  Enmig d’una situació nacional complicada, en la Read more…


Política de Vivienda en Europa

La Fundación Europea para la Mejora de las Condiciones de Vida y de Trabajo (Eurofound) es una Agencia tripartita de la Unión Europea creada en 1975. Su función es proporcionar conocimiento en el ámbito de las políticas sociales y laborales Read more…


TECNOLOGIA PER AVANÇAR EN ELS ODS

Desprès de uns anys llargs d’implementació dels Objectius de Desenvolupament Sostenible a nivell universal, ens trobem amb una marcada diversitat en els resultats. Si bé van ser adoptats a nivell europeu, estatal i català amb molta unanimitat, l’esforç en anar Read more…


Más asustados, más tristes

Un estudio de la Universidad Carlos III sobre las consecuencias de la pandemia en la salud mental de la población, revela que el 47% de la población refiere un empeoramiento en su acceso a la atención sanitaria; el 33%, un Read more…


Certeza climática

El Club de Roma, en su informe «Los límites del crecimiento», que publicó hace cincuenta años, con la colaboración de científicos del Massachussets Institute of Technology, aventuraba un colapso ambiental generalizado a finales del siglo XXI si no se modificaban Read more…


JUGAR PER MILLORAR EL MÓN

El lloc que ocupa el joc al nostre dia a dia potser es concentra aquestes dies de Gener, en els que hem de recórrer botigues, mirar ofertes, provar com funcionen les joguines, asseure a terra per fer-les servir amb els Read more…


RESET CATALUNYA, i més en Atenció a les Persones

Catalunya necessita molt més que un Govern per començar a surar i ser el país que veritablement pot ser. Un grup de persones de la societat civil (tots ho som però alguns i algunes més) han treballat en la concreció Read more…


SOLEDAD CONFINADA

Estàvem a casa, entre quatre parets i amb la companyia –no tothom- de persones properes. Un canvi en el ritme de vida quotidiana que impedia sortir a estudiar i treballar, trobar-se al vespre i explicar-se com havia anat el dia. Read more…


SALUD GLOBAL – SALUD LOCAL. El Ambiente

Uno de los aprendizajes que nos está proporcionando el hecho de vivir una pandemia en los países occidentales es el reconocimiento de la impo rtancia de los agentes biológicos en nuestras vidas. Cuando pensábamos que todo se reducía al PIB Read more…


Propuestas para la Calidad de Vida urbana

1. Un contexto de oportunidades para los hábitats urbanos El contexto global está favoreciendo el protagonismo de las ciudades y los fenómenos urbanos. Los procesos de globalización e integración europea, a partir de la crisis económica, han visto afectadas las Read more…